צפון איטליה היא יעד אולטימטיבי לחופשה משפחתית עם ילדים: טבע מדהים, מזג אוויר קריר, ערים רגועות וכמובן אוכל מדהים שכולם אוהבים. לקראת הקיץ המתקרב ריכזנו עבורכם את חמשת המקומות שהכי מתאימים לטיול משפחתי, יחד עם אטרקציות בולטות, טיפים ופרטים חשובים.

טיפים לצפון איטליה עם ילדים

  1. בחירת יעד לטיסה: מומלץ לנחות ביעד מרכזי עם גישה לאטרקציות, כמו מילאנו או ורונה. חשוב שתוכלו להתחיל את הטיול בנוחות.
  2. תזמון ומזג אוויר: כדאי לתכנן את הטיול בעונות המעבר – אביב (אפריל-יוני) או סתיו (ספטמבר-אוקטובר). בתקופות אלו מזג האוויר נוח והנופים הירוקים של הרי הדולומיטים והאגמים כמו אגם גארדה נמצאים בשיאם. אם אתם טסים ביולי-אוגוסט, תכננו טיול רגוע עם אטרקציות מים.
  3. השכרת רכב: בצפון איטליה מומלץ להתנייד עם רכב, ולא להסתמך על תחבורה ציבורית. וודאו שהזמנתם רכב מרווח ובטוח אשר מתאים למשפחה.
  4. בחירת מלון באזור נוח לטיולים: כדאי לבחור מלון במיקום שמאפשר גישה נוחה לאטרקציות בטבע, כמו לדוגמה העיירות המרכזיות ריבה דל גארדה על שפת אגם גארדה, או קורטינה ד’אמפצו ליד הרי הדולומיטים. 

איפה לטייל בצפון איטליה עם ילדים?

  1. אגם גארדה – Lake Garda

זהו האגם הגדול ביותר באיטליה. הוא שוכן למרגלות האלפים, ומהווה את אחד מאתרי התיירות הקלאסיים והאהובים ביותר, עם המון אטרקציות מסביב. אחד היתרונות המרכזיים של אגם גארדה הוא שהוא מתאים לביקור גם בעונת הקיץ, הודות למזג האוויר ההררי המרענן.

Landscape with Malcesine town, Garda Lake, Italy

פארק השעשועים גארדה לנד – Gardaland

גארדה לנד הוא אחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה, עם רכבות הרים, מתקני מים וכל מה שאפשר לבקש בשביל חוויה מלאת אדרנלין (לא לדאוג – יש גם פעילויות מותאמות לקטנטנים). צמוד לפארק תמצאו מלון למשפחות.

  • טווח גילאים: לכל המשפחה.
  • הזמנת כרטיסים: רכישה דרך האתר הרשמי
  • טווח מחירים: החל מ-39 יורו לכניסה.

הר מונטה באלדו – Monte Baldo

הר מונטה באלדו הוא הנקודה הגבוהה ביותר בחלק האיטלקי של רכס האלפים. ניתן להגיע אליו עם רכבל ולצפות בנוף הפנורמי המרהיב אשר משקיף על האגם. בדרך לפסגה תעברו בעיירה הציורית מלצ’סינה, שגם בה מומלץ מאוד לבקר.

סירמיונה – Sirmione

סירמיונה היא עיירה קטנה ויפה, אשר ממוקמת על משטח יבשה שבולט אל תוך אגם גארדה. היא מפורסמת בזכות המעיינות החמים, שלה, אבל יש בה עוד הרבה מה לעשות ולראות: מסלולי הליכה, סיורי שיט, ביקור בטירת סקאלינגר ועוד. 

  • טווח גילאים: לכל המשפחה.
  • קישור להזמנת כרטיסים: ניתן למצוא מידע על העיירה והאטרקציות באתר הרשמי של העיירה.
  • טווח מחירים: תלוי באטרקציה. אם רוצים ללכת למעיינות, המחירים בין 60-110 יורו לאדם. 
  1. אגם מאג’ורה – Lake Maggiore

אגם מאג’ורה הוא השני בגודלו באיטליה, ונמצא על הגבול עם שווייץ. האגם מציע נופים עוצרי נשימה, איים קסומים אליהם ניתן להגיע בסירה ומגוון אטרקציות מסביב לחוף. זהו אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב תיירים, ובדומה לאגם גארדה – הוא מתאים לביקור גם בשיא הקיץ.

Isola dei Pescatori, fisherman island in Maggiore lake, Borromean Islands, Stresa Piedmont Italy, Europe.

האיים הבורומאים – Borromean Islands

האיים הבורומאים הם קבוצת איים אשר נמצאים בחלק הדרום-מערבי של האגם. האיים שייכים למשפחת אצולה איטלקית עשירה מאוד, והם מלאים בארמונות, גנים וצמחיה מטופחת. ניתן להגיע אליהם בסירה מהעיירה הסמוכה סטרזה.

  • טווח גילאים: לכל המשפחה. 
  • הזמנת כרטיסים: האתר הרשמי של האיים הבורומאים 
  • טווח מחירים: בחלק מהאיים יש שמורות טבע מוכרזות, אליהן ניתן להיכנס בחינם. כניסה לגנים הפרטיים יכולה לעלות עד 64 יורו לאדם.

הרכבל של אגם מאג’ורה – Lago Maggiore Cable Car

נסיעה ברכבל של אגם מאג’ורה היא חוויה מיוחדת לכל המשפחה. במהלך הנסיעה תוכלו לצפות בנופים הפנורמיים המדהימים, כל הדרך אל פסגת סאסו דל פרו, שגובהה כ-1,100 מטרים. פחות מומלץ למי שסובל מפחד גבהים.

  • טווח גילאים: לכל המשפחה. 
  • הזמנת כרטיסים: ניתן לשלם במקום. מידע נוסף באתר הרשמי.
  • טווח מחירים: 5-10 יורו, תלוי בגיל. 

מנזר סנטה קתרינה דל סאסו – Santa Caterina del Sasso

קתרינה דל סאסו הוא מנזר עתיק הבנוי על צלע הצוק מעל אגם מאג’ורה. זהו אתר היסטורי יפהפה ושליו, בו מוצגים גם ציורים ופריטים אומנותיים. המנזר עדיין פעילו כיום, וניתן להגיע אליו בסירה או ברכב. 

  • טווח גילאים: לכל המשפחה. 
  • הזמנת כרטיסים: אין צורך בהזמנה מראש.
  • טווח מחירים: הכניסה חופשית, ניתן להשאיר תרומה. 
  1. הרי הדולומיטים – Dolomites

הרי הדולומיטים הם רכס אשר מהווה חלק מהרי האלפים. הדולומיטים נקראים על שם סלע הדולומיט אשר נמצא בהם בשפע. הרכס נודע בזכות הנופים הדרמטיים שלו, וגם בזכות האפשרויות הרבות לספורט: אתרי סקי וסנובורד, טיפוס הרים, מצנחי רחיפה, טיולים רגליים ועוד. 

אגם סורפיס – Lake Sorapis

אגם סורפיס הוא אגם יפהיפה אשר נמצא בגובה 1,923 מטרים. הקרחונים הענקיים אשר נמצאים מסביב מעניקים למים צבע טורקיז עמוק, שהופך את הנוף לעוצר נשימה. ניתן להגיע לאגם בטיול רגלי של שעתיים-שלוש, אשר מתאים למשפחות ספורטיביות עם ילדים בוגרים. 

  • טווח גילאים: 14 ומעלה. 
  • הזמנת כרטיסים: אין צורך בהזמנה מראש.
  • טווח מחירים: הכניסה חופשית.

קורטינה ד’אמפצו – Cortina d’Ampezzo

קורטינה ד’אמפצו היא עיירת נופש בלב רכס הדולומיטים. היא מציעה מסעדות, בתי קפה, חנויות ואווירה אירופאית יוקרתית. זהו אחד מיעדי החופשה המובילים באיטליה, עם עשרות אפשרויות לטיולי הליכה ואופניים בקיץ, ולסקי וסנובורד בחורף. 

  • טווח גילאים: לכל המשפחה. 
  • הזמנת כרטיסים: ניתן לקבל מידע על האטרקציות השונות באתר הרשמי.
  • טווח מחירים: באופן כללי, העיירה נחשבת ליקרה.

פסטיבל הבירה – Gherdëina Craft Beer Festival

למרות שהרעיון של פסטיבל בירה עם ילדים עלול להישמע קצת תמוה, מדובר באירוע חביב ביותר, עם ריקודים מסורתיים, מופעי מוזיקה מסורתית ועוד פעילויות שיחשפו אתכם לקצת תרבות מקומית. הפסטיבל מתרחש בחודש יולי בגרדנה, אחד האזורים היפים ביותר בדולומיטים.

  • טווח גילאים: לכל המשפחה. 
  • הזמנת כרטיסים: הכניסה ללא תשלום.
  1. ורונה – Verona

ורונה היא עיר צפון-איטלקית קלאסית, אשר נמצאת במחוז ונטו. היא מציעה שילוב מושלם בין אוכל מצויין לאטרקציות תרבותיות והיסטוריות, מה שהופך אותה למושלמת לחופשה עם ילדים סקרנים. 

העיר התפרסמה בין היתר בזכות סיפור רומאו ויוליה שהתרחש בה. אלפי תיירים בשנה מגיעים לבקר ב”קאסה דה ג’ולייטה”, המקום בו התרחש סיפור האהבה הטראגי. חוץ מזה, מומלץ לבקר בכמה מהמסעדות האיטלקיות האותנטיות שפזורות ברחבי העיר ולשוטט ברחובות היפים.

  1. ונציה – Venice

רחובות צרים, תעלות מים פסטורליות עם סירות יפות ששטות בהן, אווירה רומנטית ואוכל טוב הופכים את ונציה ליעד קלאסי שאסור לפספס. הייחודיות של העיר באה לידי ביטוי בעיקר בתקופת קרנבל המסכות המתרחש בפברואר, אך אין ספק שהיא מהווה יעד מצויין למשפחות גם בקיץ. השייט בין רחובות העיר הוא אטרקציה מהנה לכל הגילים, ומומלץ לבקר גם בוילה פיזאני אשר בגנים שלה יש מבוך חי שכיף ללכת בו לאיבוד. 

רכישת ביטוח לחו”ל בפספורטכארד

כשבוחרים לקחת את המשפחה לחו”ל, חובה לבחור בביטוח בריאות מקיף אשר מספק לכם שירות מלא בכל תחום – החל מאובדן כבודה, דרך התייעצות רפואית 24\7 ועד לסיוע במקרה חירום. היום יותר מתמיד, אין טיסה ללא הביטוח של פספורטכארד, שמעניק לכם את כל מה שאתם צריכים.