עכשיו זה רשמי: אייר חיפה עתידה להתחיל לטוס בספטמבר 2024, ואנחנו הולכים להרוויח טיסות זולות ונגישות שימריאו מנמל התעופה בחיפה. החברה תציע מגוון טיסות ישירות במחירים נוחים, תפתח את הכלכלה באזור הצפון על ידי יצירת כמות גדולה של משרות חדשות ולא פחות חשוב – תחסוך למי שגר צפונית מתל אביב את הנסיעה הארוכה לנתב”ג לטובת טיסה קצרה.

החברה, אשר נמצאת בבעלות משותפת של מספר תעשיינים (חלקם בעלי תפקידים לשעבר באל על), הולכת להתמקד בשוק הלואוקוסט והטיסות הקצרות. 

אילו טיסות יהיו לאייר חיפה?

ככל הנראה, אייר חיפה תתחיל בהפעלת טיסות ליעדים קרובים, בעיקר אילת, קפריסין ויוון. זאת בדומה לחברת יוניברסל אייר, אשר פועלת כיום בנמל חיפה בשיתוף פעולה עם ארקיע וישראייר. בספטמבר 2024 החברה עתידה להשיק לוח זמנים חדש עם טיסות סדירות לאורך כל השנה.

כיום, הנהלת אייר חיפה מונה כ-15 איש. החברה נמצאת בתהליכי גיוס של טייסים/ות, דיילים/ות ואנשי צוות נוספים שיפעלו בשדה עצמו.

מה מיוחד באייר חיפה?

אייר חיפה חרתה על דגלה את המחוייבות לאיכות הסביבה, המטוסים הם מדגם טורבו-פליפ ATR 72-600, אשר מתאימים במיוחד לטיסות קצרות ומפחית פליטת פחמן, זיהום ורעש. בכל מטוס יש 72 מושבים, ותאמינו או לא – כל מושב פונה לחלון או למעבר, כך שאין סיכוי להיתקע באמצע.

החברה הצהירה כי תהליך הבורדינג יהיה קצר משמעותית מאשר התהליך אליו התרגלנו בנתב”ג או כמו שכתוב באתר הרשמי: “עם אייר חיפה, תצאו סמוך למועד הטיסה מהבית ותוך שעה וחצי אתם בדרך לחו״ל”. זוהי חברת התעופה הראשונה אשר מוקמת בישראל מאז ישראייר בשנות התשעים, וזה דבר מרגש כשלעצמו.

וחוץ מזה, זו חברה ישראלית, ובואו נודה בזה – הכי כיף שהם משלנו.