יוון היא היעד המושלם לחופשה עם ילדים. היא מלאה בחופים רגועים, אטרקציות שוות, מלונות וריזורטים באווירה קלילה, והכי חשוב – אפשר להגיע אליה בפחות משעתיים. יוון מציעה לא מעט איים יפהפיים, אבל לפני שסוגרים חופשה חשוב לדעת לאילו מהם הכי מומלץ להגיע בתור משפחה. כל הפרטים כאן.

כרתים

    האי כרתים ממוקם בדרום יוון, ומהווה את האי הגדול ביותר שבה. הוא מציע המון דברים לעשות: חופים, אתרים היסטוריים, אירועי תרבות, מסלולי הליכה, ריזורטים שווים, פארקי מים ועוד. יש בו כפרים קטנים וציוריים, וגם ערים תוססות שבהן אפשר לצאת לשופינג או סתם להסתובב. כרתים יכול להתאים לחופשות קצרות או ארוכות, בזכות השפע הגדול שהוא מציע לתיירים.

    החופים המפורסמים ביותר בכרתים הם ואי ופאלם במזרח, או באלוס ואלפוניסי במערב. לאוהבי הטבע, מומלץ לבקר במערת דיקטאון, הזדמנות טובה לראות נטיפים וזקיפים מרשימים במיוחד. אם תבחרו להעביר כמה ימים בעיר הבירה הרקליון, תוכלו ליהנות משווקי הרחוב (לא לוותר על שמן זית ויין מקומי), או מיום בפארק המים “אקווה פלוס”. 

    • טיסה ישירה מישראל: שעה ו-45 דקות.
    • טווח מחירים באי: בין 50-300 יורו ללילה.
    • מלון למשפחות: Stella Palace Resort & Spa – ריזורט חמישה כוכבים למשפחות. 

    רודוס

    רודוס ממוקם מול חופי טורקיה, קרוב לאיים קוס וקרפטוס. עיר הבירה של האי נקראת גם היא רודוס, והאזור העתיק שלה הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. העיר מציעה סמטאות צרות וקסומות, ארמונות, מוזיאון ארכיאולוגי ומבצרים היסטוריים – בהחלט דבר שאסור לפספס. גם כשיוצאים מעיר הבירה, האי מלא באפשרויות: חופים מדהימים, אתרים היסטוריים מרתקים, ספורט ימי, מסלולי הליכה, ריזורטים מפנקים ופארקי מים. תוכלו לטייל בין כפרים ציוריים, כמו לינדוס עם הבתים הלבנים המסורתיים שלו, לבין ערים תוססות שבהן תהנו משופינג ואוכל טוב.

    מבחינת חופים, מומלץ לבקר באנתוני קווין ופראסוניסי בדרום, או בפאליראקי במזרח (שצמוד אליו תמצאו גם פארק מים מהגדולים באירופה). לאוהבי ההיסטוריה, מומלץ לבקר בארמון ראשי המסדר של אבירי רודוס, מבצר מרשים שנבנה במאה ה-14. 

    • טיסה ישירה מישראל: כשעה ו-40 דקות. 
    • טווח מחירים באי: בין 60 ל-250 יורו ללילה. 
    • מלון למשפחות: Rodos Palace Hotel – ריזורט חמישה כוכבים ידידותי למשפחות.

    פארוס

    האי פארוס ממוקם במרכז הים האגאי, קרוב לאיים נקסוס ומיקונוס. הוא מושלם למשפחות שרוצות אווירה רגועה והרבה זמן של טיולים בטבע, בילוי בחוף והסתובבות בכפרים ציוריים. עיר הבירה פריקיה היא בעצם עיירה קטנה אשר בנויה כמבוך של סמטאות לבנות, עם כמה חנויות בוטיק וכנסיות היסטוריות.

    בפארוס תמצאו חופים נהדרים כמו חוף קולימביטרס עם הסלעים הייחודיים שלו וחוף גולדן ביץ’ (חריסי אקטי ביוונית), המושך גולשי רוח מכל העולם. בנוסף, ישנם כפרים מקסימים כמו נאוסה, עם הנמל הציורי והטברנות המסורתיות.

    אל תוותרו על מקדש אפולו הארכיאולוגי ועל פנאגיה אקטונטפיליאני, אחת הכנסיות העתיקות והמרשימות ביוון. מיטיבי הלכת יוכלו ליהנות גם מסיור למחצבות השיש המפורסמות של האי. 

    • טיסה ישירה מישראל: שעה ו-50 דקות. 
    • טווח מחירים באי: בין 70 ל-200 יורו ללילה. 
    • מלון למשפחות: Contaratos Beach Hotel – מלון ארבעה כוכבים ידידותי למשפחות עם חוף פרטי ובריכה.

    קורפו

      האי קורפו ממוקם במערב יוון, ליד החופים של אלבניה ואיטליה. הוא ידוע בזכות השילוב היפהיפה בין חופים להרים ירוקים עם יערות עבותים, הרבה אפשרויות לטיולים ואטרקציות לכל המשפחה.

      עיר הבירה של קורפו, קריקרה, היא אטרקציה בפני עצמה. מומלץ לבקר ברובע העתיק, שמשתקפת בו ההיסטוריה של העיר עם השפעות וונציאניות, בריטיות ויווניות. האזור מציע רחובות יפים עם מסעדות וחנויות, וגם אטרקציות תרבותיות כמו המוזיאון הארכיאולוגי. 

      האי מציע אינסוף חופים יפים: קאבוס, גליפאדה, פליאוקסטריצה, קמינאקי ועוד. למשפחות שאוהבות ללכת ולא נרתעות מקצת עלייה, אל תוותרו על טיול לכנסייה שבפסגת הר פנתוקרטור.

      • טיסה ישירה מישראל: שעה ו-50 דקות. 
      • טווח מחירים באי: בין 70 ל-200 יורו ללילה. 
      • מלון למשפחות: Bella Vista Hotel & Studios‬ – מלון נוח ומפנק עם חדרים מאובזרים.

      נקסוס

      נקסוס הוא אחד מהאיים השקטים והיפים של יוון. הוא ממוקם בים האגאי, סמוך לאי פארוס. האי כמעט שאינו מיושב, ורוב השוהים בו הם תיירים. החלק האטרקטיבי ביותר של נקסוס הוא קו החוף המערבי, אשר מלא במלונות וריזורטים.

      בדומה לשאר האיים של יוון, גם כאן יש הרבה אתרים היסטוריים. מומלץ לטייל אל הכפר Koronos אשר נמצא בהרים, ולא לוותר על חוף פלאקה וחוף אגיוס פרוקופיוס. אחד הדברים הכיפיים בנקסוס הוא שיש בו נמל פעיל, שמאפשר לכם לקחת הפלגות לאיים הסמוכים – כך שאם אתם מגיעים לתקופה ארוכה, אפשר לעשות טיולי יום ולראות מקומות נוספים. 

      • טיסה ישירה מישראל: שעה ו-50 דקות. 
      • טווח מחירים באי: בין 100 ל-250 יורו ללילה. 
      • מלון למשפחות: Naxos Village hotel‬ – מלון בוטיק מפנק בעיצוב יווני קלאסי.

      רכישת ביטוח לחו”ל בפספורטכארד

      כשמתכננים לטוס ליוון, במיוחד בטיול משפחתי עם ילדים, רכישת פוליסת ביטוח לחו”ל היא צעד הכרחי. הביטוח של פספורטכארד מספק כיסוי היקפי שכולל שירות 24/7 בעברית, אובדן כבודה, ייעוץ מקצועי מרחוק, ועוד. היום יותר מתמיד, אין טיסה ללא הביטוח שנותן לכם את כל מה שאתם צריכים.