כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון – וכנראה גם האהוב ביותר. יש בו שילוב מנצח של תרבות עשירה, היסטוריה מרתקת, טבע וחופים מרהיבים, אטרקציות ובילויים. הפופולריות של האי בקרב הקהל הישראלי גוברת בזכות המחירים הזולים יחסית והמרחק הקצר מהארץ. אספנו עבורכם את עשר האטרקציות שאסור להחמיץ בכרתים, תוך חלוקה לארבעת המחוזות המרכזיים של האי: חאניה, רתימנו, הרקליון ולאסיתי.

מחוז חאניה – Chania

חאניה היא העיר השניה בגודלה בכרתים, אחרי הרקליון הבירה. היא מציעה אלטרנטיבה רגועה לעיר הגדולה, עם הרבה אטרקציות לזוגות. יש בה רובע עתיק, נמל ציורי, חופים, מוזיאונים, שווקים, טברנות ואתרים היסטוריים. בנוסף, היא מהווה נקודת יציאה לכמה וכמה מסלולי הליכה. 

בגלל הגיוון הזה, חאניה מושכת מטיילים מכל הסוגים, ובפרט צעירים שמחפשים יעד רומנטי ושקט.

Mosque in the old Venetian harbor of Chania town on Crete island, Greece. Old mosque in Chania. Janissaries or Kioutsouk Hassan Mosque in Chania Crete. Turkish mosque in Chania bay. Crete, Greece.

הנמל הוונציאני של חאניה – Old Venetian Port of Chania

הנמל הוונציאני נבנה במאה ה-14, ושוכן בלב העיר העתיקה. הוא מציע אווירה מלאת חיים עם ארכיטקטורה מקסימה, מסעדות, בתי קפה וחנויות. אפשר להסתובב לאורך הנמל, לבקר במגדלור האייקוני, או לצאת לסיור בסירה.

  • שעות פעילות: 7 בבוקר עד הלילה. 
  • טווח מחירים: בינוני עד גבוה.

חוף איגואנה – Iguana Beach

חוף איגואנה הוא חוף קטן ומקסים עם חול זהוב ואווירת בטן-גב רגועה. החוף עלול להיות מעט עמוס בעונת התיירות, אך זה לא צריך להפריע לכם ליהנות מהשלווה. החוף ממוקם כ-4 ק”מ מערבית לעיר חאניה.

בית הכנסת העתיק עץ החיים – Etz Hayyim Synagogue

בית הכנסת ההיסטורי הזה הוא השריד האחרון לקהילת יהודי כרתים, שהתקיימה באי במשך מאות שנים עד למלחמת העולם השניה. בית הכנסת בנוי בצורה ארכיטקטונית ייחודית, עם השפעות שמשלבות בית התרבות היהודית ליוונית. 

מחוז לאסיתי – Lasithi

לאסיתי הוא המחוז המזרחי ביותר בכרתים. זהו מחוז עם הרבה היסטוריה, טבע וחופים, ולצד זאת גם הרבה מועדונים ופאבים (בעיקר בעיר הבירה אגיוס ניקולאוס) – כך שאם אתם מחפשים חיי לילה בכרתים, זה המקום להגיע אליו. התיירים שמגיעים לאזור הם בדרך כלל צעירים מכל רחבי העולם, שבאים להנות באווירה רגועה. 

מערת דיקטאון – Dikteon Cave

מערת דיקטאון היא מערת נטיפים אגדית. לפי המיתולוגיה היוונית, זהו המקום בו האל זאוס נולד והוחבא. המערה כוללת חמישה חדרים בהם אפשר לסייר ולהתרשם מהיופי הטבעי של המקום. שימו לב: מומלץ להגיע עם נעליים טובות ובגדים ארוכים.

אגיוס ניקולאוס – Agios Nikolaos

אגיוס ניקולאוס, בירת המחוז, היא עיירת חוף קטנה ויפה. היא ידועה בזכות הרחובות הקסומים והאגם המדהים שלה, אשר סביבו נמצאים מגוון ברים ומועדונים. בנוסף, יש בסביבה כמה מרכזי צלילה מצויינים, אליהם אפשר להגיע עם או ללא ניסיון.

חוף ווליסמה – Voulisma Beach

חוף ווליסמה הוא אחד החופים היפים בכרתים, עם רצועת חול רחבה, מים טורקיזיים וכל הפסיליטיז שצריך כדי להרגיש בנוח – מיטות, שמשיות, מסעדה וכו’. לכאן מגיעים נופשים בקיץ, וגולשי גלים בחורף. 

  • יש להוסיף את הבולטים המודגשים הבאים:
    • שעות פעילות: 24/7
    • טווח מחירים: כניסה ללא תשלום, שמשייה עולה בסביבות 20 יורו.
    • לעמוד של חוף ווליסמה (מתוך אתר אגיוס ניקולאוס)

מחוז רתימנו – Rethymno

מחוז רתימנו נמצא במרכז כרתים, בין הרקליון לחאניה. זהו ללא ספק המחוז הססגוני ביותר של האי, הידוע בפסטיבלים הצבעוניים שמתקיימים בו. יש בו היצע רחב של אטרקציות, ובפרט מוזיאונים מעניינים ואתרים היסטוריים. אל מחוז רתימנו מגיעים מבקרים מכל העולם, והוא מומלץ בעיקר לחובבי תרבות ומי שרוצה חוויה קצת יותר אותנטית. 

פלאקיאס – Plakias

פלאקיאס הוא כפר נופש על שפת הים. הוא ידוע בזכות הנופים היפים שלו, אשר משלבים את הים מצד אחד וההרים הירוקים מצד שני. הכפר פופולרי מאוד בקרב התיירים היוונים, וגם בקרב מי שאוהב אטרקציות ספורטיביות כמו הליכה וטיפוס.

  • טווח מחירים: בינוני.

מנזר ארקדי – Monastery of Arkadi

מנזר ארקדי הוא אחד האתרים ההיסטוריים והארכיטקטוניים המעניינים בכרתים. זהו מבנה גדול ועתיק, אשר ניצב בלב הנוף הירוק ומהווה סמל חשוב להתנגדות היוונית למשטר העות’מני במאה ה-19. המקום עדיין פעיל, ומשמש כמנזר וגם כאתר תיירותי. 

מחוז הרקליון – Heraklion

מחוז הרקליון ממוקם בחלק המרכזי של כרתים ומציע מגוון רחב של אטרקציות – החל מאתרים ארכיאולוגיים ומוזיאונים, דרך טבע וחופים ועד לשווקים ותרבות מקומית. במחוז הזה נמצאת עיר הבירה של כרתים (שנקראת גם היא הרקליון). למי שמחפש חוויה קלילה של הסתובבות בעיר וקניות בכרתים, כדאי להגיע לכאן.

רחוב דאדלו – Daedalou Street

רחוב דאדלו ממוקם בלב הרקליון, וידוע באווירה שוקקת החיים והמבנים ההיסטוריים שלו. הוא מלא בחנויות בוטיק ובתי קפה, ומומלץ להגיע אליו לשופינג נעים בתחילת או בסוף החופשה.

חוף מטאלה – ‪Matala Beach

חוף מטאלה הוא חוף פראי אשר נמצא כ-70 ק”מ מהעיר הרקליון. הוא ידוע בזכות צוקי הסלע והמערות אשר חצובות בו. סמוך לחוף נמצא כפר קטן עם טברנות מסורתיות ובתי קפה. 

רכישת ביטוח לחו”ל בפספורטכארד

כשמתכננים לטוס לחופשה, בעיקר ביעד כמו כרתים שאין בו שירותים רפואיים מקיפים, רכישת פוליסת ביטוח לחו”ל היא צעד הכרחי. הביטוח של פספורטכארד מספק כיסוי היקפי שכולל שירות 24/7 בעברית, אובדן כבודה, ייעוץ מקצועי מרחוק, ועוד.
היום יותר מתמיד, אין טיסה ללא הביטוח שנותן לכם את כל מה שאתם צריכים.