תרבות מרתקת, חיי לילה, היסטוריה עשירה ורחובות קסומים הופכים את טביליסי אידיאלית לחופשה מפנקת. עם מחירים נוחים ושלוש שעות טיסה מתל אביב, אין פלא שרבים בוחרים את בירת גיאורגיה בתור היעד הבא לחופשה. המאמר שלפניכם מרכז את 10 האטרקציות שאסור להחמיץ בעיר.

  1. כנסיית סמבה (Sameba Cathedral)

בניגוד לכנסיות העתיקות הפזורות ברחבי אירופה, כנסיית סמבה היא כנסייה חדשה יחסית. בנייתה ארכה כ-9 שנים, והיא נפתחה לקהל בשנת 2004. זוהי אחת הכנסיות הגבוהות באירופה, והיא מתהדרת בארכיטקטורה מורכבת וגנים פנימיים מרשימים. אל המקום מגיעים תיירים וגם מתפללים מכל רחבי גיאורגיה. 

  1. שדרת רוסתוולי (Rustaveli Avenue)

שדרת רוסתוולי היא הרחוב הראשי בטביליסי, ואין מצב שתגיעו לעיר בלי לעשות שם סיבוב. לאורך השדרה תראו מבנים עתיקים, חנויות בוטיק, בתי קפה ומסעדות לרוב. בשדרה נמצאים גם התיאטרון הלאומי והפרלמנט של גיאורגיה.

  1. מסעדת ברברסטאן – Barbarestan

ברברסטאן היא אחת ממסעדות השף המפורסמות בטביליסי. היא מגישה אוכל גיאורגי מסורתי עם טוויסט מודרני, והמנות הן ברמה הגבוהה ביותר. המסעדה מעוצבת בסגנון מסורתי ובטוב טעם, באווירה יוקרתית אך נינוחה. מומלץ להזמין מקום מראש.

  1. המוזיאון הלאומי הגאורגי (Georgian National Museum)

המוזיאון הלאומי מציג תערוכות קבועות של פריטי ארכיאולוגיה, היסטוריה ואמנות, וכן תערוכות מתחלפות מהעבר הרחוק ועד העת המודרנית. מומלץ לכל אחד, בעיקר למי שרוצה להבין את התרבות וההיסטוריה הגיאורגית.

View of Tbilisi Old town Sololaki
  1. בית הכנסת הגדול (Great Synagogue)

בית הכנסת הגדול של טביליסי נבנה על ידי הקהילה היהודית שהגיעה לעיר בסוף המאה ה-19. בית הכנסת מציג ארכיטקטורה מעניינת, ומתקיימות בו תפילות עד היום. מומלץ להגיע כדי ללמוד על ההיסטוריה היהודית של העיר. 

  1. מרחצאות הגופרית (Abanotubani)

מרחצאות הגופרית הן בריכות טבעיות חמות, אשר נמצאות בעיר העתיקה של טביליסי. זהו מקום של הירגעות וריפוי, אשר נמצא בתוך מבנה עתיק יפהיפה. יש אפשרות לחדרים פרטיים או למרחצאות ציבוריות (מומלץ למי שרוצה להתנסות בחוויה גיאורגית אותנטית).

  1. פארק רייק (Rike Park)

פארק רייק הוא פארק ירוק ופסטורלי אשר ממוקם על גדת הנהר. יש בו מרחבים ירוקים, אזורי משחקים לילדים, ומופעים בעונת הקיץ. סמוך לפארק תמצאו אטרקציות מומלצות נוספות כמו גשר השלום ורכבל המוביל למבצר נרקילה. 

  1. פארק השעשועים מתאצמינדה (Mtatsminda)

פארק מתאצמינדה הוא פארק שעשועים מיוחד למשפחות. הוא ממוקם על הר מתאצמינדה, ומשקיף על כל העיר. בפארק יש מגוון מתקנים ואטרקציות, החל מגלגל ענק, דרך מסעדות ודוכני אוכל ועד לקולנוע תלת מימד. ניתן להגיע אליו בקלות ברכב או בתחבורה ציבורית.

קניות בטביליסי

  • שוק פשפשים הגשר היבש (Dry Bridge Market) – פתוח בשבת וראשון 10:00-17:00, ולעתים גם באמצע שבוע.
  • גלריה טביליסי (Galleria Tbilisi) – הקניון הכי חדש בעיר, פתוח כל יום 10:00-22:00. 
  • רחוב שארדני (Shardeni Street) – רחוב מקסים בעיר העתיקה. חנויות בגדים, תכשיטים ומזכרות. 

מידע כללי על טביליסי

  • מזג אוויר: טביליסי מתאפיינת בהבדלים משמעותיים בין העונות. הקיץ חם ויבש, עם 30 מעלות במהלך היום ואחוזי לחות נמוכים. החורף קר וגשום, עם טמפרטורות שצונחות מתחת לאפס. 
  • תחבורה ציבורית בטביליסי: טביליסי מצויידת ברשת של רכבות תחתיות (מטרו), רכבות עיליות (טראם) ואוטובוסים אשר מאפשרים להתנייד ברחבי העיר בצורה נוחה. 
  • מטבע בטביליסי: המטבע הרשמי נקרא לרי גאורגי (GEL). לרי אחד שווה בערך שקל ושלושים אגורות.
  • מלונות: טביליסי מציעה מגוון רחב של מלונות לכל תקציב. האזורים המומלצים הם העיר העתיקה, רחובות שרדני וגמדיאני, והאזור הסמוך לכיכר החירות. למידע נוסף בדקו את 10 המלונות המומלצים ביותר בטביליסי.

רכישת ביטוח לחו”ל בפספורטכארד

אם בוחרים לטוס לחופשה בטביליסי בעת הזו, חשוב יותר מתמיד לרכוש פוליסת ביטוח איכותית. הפוליסה של פספורטכארד מציעה יתרונות משמעותיים כמו כיסוי מלא, שירות 24/7 בעברית, כרטיס אשראי נטען לתשלומים רפואיים, כיסוי כבודה ועוד.